PREMIERA 14.06.2024
Ósmy dodatek do najlepszej serii gier o pociągach
Odkryj Półwysep Iberyjski i wyrusz pociągiem w podróż, podczas której każda stacja rozbrzmi dźwiękami hucznego świętowania. Przespaceruj się tętn...
Inteligentne szczury kolonizują okolicę w nowej grze euro twórców Barrage, Wyprawy Darwina i Anunnaki !
Dziś podwórko, jutro cały świat!Przejmij kolonię super inteligentnych szczurów, które uciekły z laboratorium, ...
Przemysłowcy w epoce nowej energii !!!
Gdy Elsa von Frühlingfeld użyła niedawno wyizolowanego pierwiastka uranu do podgrzania słoika z wodą, a uzyskaną parę wykorzystała do zasilenia silnika w procesie, który nazwała „atomizacją&...
jeden z parametrów charakteryzujących gry planszowe. Określa on wzajemne oddziaływanie na siebie graczy i ich posunięć, jest miarą "towarzyskości" rozgrywki. W przypadku gier o dużej interakcji każde posunięcie zmienia plany innych graczy. W przypadku gier o skrajnie małej interakcji każdy z graczy "układa swój pasjans". Pomimo subiektywnego charakteru, zależącego od indywidualnych odczuć istnieją sposoby na różnicowanie interakcji poprzez stosowanie różnych mechanik. Licytacja, gra o sumie zerowej, kooperacja - to najczęściej stosowane czynniki, mające na celu zwiększenie interakcji. W przypadku nadmiernej interakcji w grach o sumie zerowej, bądź też w przypadku niedojrzałych graczy mamy do czynienia z interakcją negatywną, powodującą frustrację i niszczącą przyjemność rozgrywki. Jest to jeden z zarzutów stawianych np. Cytadeli. Interakcja negatywna oznacza bezpośrednie niszczenie zasobów innych graczy. Dotyczy najczęściej gier wojennych. Przykłady gier o wysokiej interakcji:
Cytadela
Bang!
Bohnhanza
Przykłady gier o niskiej (subiektywnie) lub ukrytej interakcji:
Książęta Florencji
Puerto Rico
Caylus
Interesujące WWW dla graczy gier planszowych
Opinia gracza gier planszowych
Puerto Rico (III edycja)
Rewelacyjna gra, nie trudna, logiczna, mądra, stosunkowo szybka, sprawdzająca się na dwie osoby, moj...